18 Aralık 2011 Pazar

ETİMEK TATLISI

MERHABA!

Geçen hafta gelen misafirlerime yaptığım tatlılardan bir tanesiydi etimek tatlısı.resmi istediğim gibi çekemedim fakat yine de koymak istedim buraya .hem şerbetli hem de sütlü bir tatlıyı bir arada denemek isterseniz çok iyi bir tercih olacağını garanti edebilirim.şebetli olmasına rağmen hafif sayılabilecek bir tatlı.çok zor beğenen bir damak tadına sahip olan babacığımın bile bazen ''kızım o senin yumuşak tatlından yapsana''demesine bakılırsa bi hayli hoş bir tatlı olsa gerek...



malzemeler
  • 9 adet tuzsuz etimek
  • şerbeti için;2 su bardağı su,2 su bardağı şeker
  • 1 litre süt
  • 7 kaşık irmik
  • 7 kaşık şeker
  • 1 paket vanilya
  • 1 paket krem şanti(1 su bardağı su ile hazırlanıp dolapta bekletilir)
  • üzerini süslemek için tarçın, hindistan cevizi,ceviz vs...
yapılışı

öncelikle etimekler büyük boy kare borcama yerleştirilir.daha sonra su ve şeker kaynatılır(5 dakika kaynaması yeterli). şerbet 1-2 dakika sıcağını attıktan sonra etimeklerin üzerine dökülür ve soğuması beklenir.diğer tarafta irmik,şeker ve süt karıştırılarak muhallebisi hazırlanır.muhallebiyi ocaktan indirdikten sonra vanilya eklenir.arada karıştırarak üzerinin kabuklanması engellenir.ılık bir hale gelince etimeklerin üzerine dökülür.iyice soğuyunca da krem şantisi üzerine yayılır.tatlımız hazır...üzerini de istediğiniz gibi süsleyebilirsiniz.bu arada ben bazen en üste kremşanti yerine çikolata sosu döküyorum o şekilde de çok beğeniliyor aklınız da bulunsun.


3 yorum:

  1. Sütlü ve hafif tatlilari cok severim bilirsin, Bu da favorilerimden bir tanesi. Senin elinden olunca birde, herseyy tatli :-)

    YanıtlaSil
  2. canım benim yeniden döndüğüne çok sevindim özlemişim senin tariflerini ellerine ve o güzel yüeğine sağlık hoşgeldin sevgilerimle
    Kirazdalı-Dilek

    YanıtlaSil
  3. kirazdalı,sağol canım.bugünkü telefonuna da çok sevindim sesini duymak güzeldi.telefonda patates çorbasının tarifini eklememi istemiştin hazır resmi de varken hemen ekliyorum canım.

    kuzen,keşke yakın olsak ben sana neler yapacağım.sağlık olsun artık:)

    YanıtlaSil